21. november 2012

Kremet kyllingsuppe

Jeg fant denne oppskriften i går, og lagde en variant av den.

Jeg brukte:

1 stk løk
ca 300g stangselleri (en bunt)
2 hvitløkbåter
3 gulerøtter
2,5 dl ris
4 kyllingfilet
1 liter kyllingkraft
2 dl kremfløte

Først kokte jeg risen til vannet var borte. (Jeg brukte ris som var beregnet for risotto som ble kokt i kraft, men all ris kan helt sikkert brukes). Deretter kuttet jeg opp gulerøtter, hvitløk, løk og stangselleri. Da risen var ferdig kokt tok jeg den i stekepanna (med høye kanter), og stekte alt litt til.

Jeg kuttet deretter kyllingfilene i små biter og stekte dette i en annen panne.

Mens dette stekte tilsatte jeg en liter vann og to terninger med kyllingbuljong. Det beste hadde vært skikkelig kraft, men det hadde ikke jeg.

Da kjøttet var lett stekt på alle kanter tilsatte jeg dette. Deretter småkokte suppa i rundt 15 minutter.

Tilslutt tilsatte jeg fløten og tilsatte salt og pepper.

Den ble veldig god.



1 åringen kom med noen "mmm" underveis når han spiste.

3 åringen er generelt skeptisk. Men smakte på alt. Jeg spurte om de ulike ingrediensene var "litt god eller masse god" og fikk til svar at alle var "masse god".

Mannen syntes suppa var super god, og vil ha det servert igjen en annen gang.

Ha et flott suppemåltid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

iingvild.o@gmail.com